5 fouten in de mobiele versie van de site die u bestellingen ontnemen

website laten maken Brussel

 In de afgelopen vijf jaar is het aandeel van mobiel verkeer jaarlijks met minstens 10% gestegen. Ondanks de neiging om de structuur van internetverkeer te veranderen, vertonen veel sites tekortkomingen en fouten in mobiele of adaptieve versies. We zullen hieronder de meest voorkomende bespreken (sommige fouten zijn ook van invloed op de desktopversie).

Hoe paradoxaal het ook mag klinken, maar de grootste fout van de adaptieve of mobiele versie van de site is de volledige afwezigheid ervan. De meeste van de huidige sjablonen voor gewone CMS (WordPress, CS-Cart, enz.), Evenals voor sitebouwers, bevatten standaard een responsieve versie van de site. Deze versie is qua vormgeving niet altijd even goed uitgewerkt, maar over het algemeen wel gebruiksvriendelijk en stuitend op kritiek.

Een ander ding zijn zelfgeschreven engines (waar de ontwikkelaar geen adaptieve of mobiele versie van de site heeft gemaakt vanwege zijn luiheid of wrok tegen de klant) en sitesjablonen (vooral gratis, gemaakt in de jaren 2010 en al vele jaren geen updates meer hebben gezien).

Als u de eigenaar bent van een site met een aangepaste engine die niet aan de ontwikkelaar heeft betaald, of een site met een zeldzame sjabloon met 3 zijbalken, dan moet u dringend controleren op een mobiele of adaptieve versie. Direct!

Dit kan op de volgende manieren:

https://search.google.com/test/mobile-friendly – test van Google (soms worden stijlen niet geladen, dus controleer 3-5 keer voor meer nauwkeurigheid).

Open de site, druk op F12 of Shift + Control + I om de console te openen en druk vervolgens op Shift + Control + M. Hierdoor kan de browserhulpmiddelen worden gebruikt om te zoeken naar een mobiele / responsieve versie van de site (in sommige gevallen moet u de pagina opnieuw laden met F5).

Het meest betrouwbaar en informatief is om de site te openen op een smartphone en / of tablet.

Lange pagina wordt geladen

Als je rustiger gaat, kom je ook zonder bestellingen in de zoekresultaten.

De lage laadsnelheid van elke versie van de site heeft een negatieve invloed op zowel de posities in zoekmachines als de conversieratio. Rekening houdend met het aandeel van mobiel verkeer en de trends in de jaarlijkse toename, komt de downloadsnelheid van de mobiele / adaptieve versie naar voren.

Volgens onderzoek van Unbounce verminderen laadtijden van websites van meer dan 3 seconden de kans op een aankoop bij 45,4% van de gebruikers en verkleint de kans op een herhaalbezoek met 36,8%. Een paar seconden extra laden van een website kan de helft van uw potentiële omzet opleveren.

Er zijn veel redenen voor het lang laden van de mobiele / adaptieve versie van de site, dit zijn de meest voorkomende:

  • Groot formaat (in Kbyte) van de gebruikte afbeeldingen.
  • Synchroon laden van afbeeldingen en alle multimedia-inhoud.
  • Het laden van een groot aantal scripts (soms helemaal niet nodig voor de mobiele / responsive versie).
  • Totale paginagrootte (bijvoorbeeld in een online winkel wordt een pagina met 10 producten sneller geladen dan een pagina met 50 producten, alle andere zaken zijn gelijk).
  • Hosting problemen.

Als het je lukt om Sudoku op te lossen terwijl de site wordt geladen, is dit een slecht teken. In andere gevallen kan het handig zijn om de downloadsnelheid te controleren. Hier zijn enkele services:

  • Google PageSpeed ​​Insights.
  • Pingdom-Tools.

Geen klikbare contacten of geen widgets voor snelle communicatie

”Vertel me hoe u gecontacteerd kunt worden en ik zal u vertellen wie u bent”

Het gevoel van comfort voor de bezoeker van de responsive / mobiele versie van de site moet continu zijn. Beginnend bij de beschikbaarheid van een adaptieve of mobiele versie van de site met een hoge laadsnelheid en eindigend met een verscheidenheid aan communicatiemogelijkheden met het bedrijf. In de volgende paragraaf zullen we het hebben over handige en niet-overbelaste aanvraagformulieren. Hier zullen we alternatieve communicatiemethoden bekijken.

Het telefoonnummer op de site (in de kop- of voettekst) moet aanklikbaar zijn, dat wil zeggen, wanneer u erop klikt op de telefoon, moet er gekozen worden of een aanbod om te bellen. Soms worden contacten op de site geplaatst met een afbeelding, waardoor de bezoeker niet snel contact kan opnemen met het bedrijf. Doe dat niet.

Sinds het begin is online chatten populair bij bezoekers van de site, vooral degenen die hun contactgegevens niet onmiddellijk wilden delen. Dit is inderdaad een geweldige manier om een ​​verlegen prospect te adviseren. Helaas is online chat op de meeste sites geen online chat meer. Na de automatische begroeting en het ontvangen van een bericht van de bezoeker, wordt ook automatisch om zijn contactgegevens gevraagd. En geen online consult. Het vertrouwen in de effectiviteit van chatrooms op de site verdwijnt langzaam onder bezoekers. Als u online chat gebruikt, sta dan klaar om vragen van sitebezoekers onmiddellijk te beantwoorden. Anders ontvang je alleen stil negatief.

Messenger-widgets (Telegram, WhatsApp, Viber) hebben online chats gedeeltelijk vervangen. Het voordeel van het gebruik ervan is om de contacten van de bezoeker aan het begin van de communicatie te krijgen, wat erg handig is voor de verdere dialoog met een potentiële klant.

Het nadeel van het gebruik van dergelijke widgets is dat de bezoeker uw site verlaat voor de mobiele applicatie van de messenger en mogelijk niet terugkeert naar de site (maar dit is geen probleem, want u zult zijn telefoonnummer voor contact te weten komen). Dergelijke widgets kunnen zowel afzonderlijk als als set worden gebruikt, waardoor de sitebezoeker de gemakkelijkste manier van communiceren voor hem is.

Lange of overvolle aanvraagformulieren

Ik heb maar een paar vragen voor je, een paar dozijn vragen … Het aantal velden dat moet worden ingevuld op het aanvraagformulier op de site is omgekeerd evenredig met de conversieratio. Met andere woorden, hoe meer u vraagt, hoe minder antwoorden u krijgt. Een deel van de reden is menselijke luiheid. Wanneer een gebruiker een lijst ziet van enkele tientallen items die moeten worden ingevuld, neemt zijn verlangen om energie en tijd te besteden vele malen af ​​(vanuit fysiologisch oogpunt besparen de hersenen dus iets meer energie).

De set velden die moet worden ingevuld, is afhankelijk van het type formulier, maar er zijn enkele volledig onnodige vragen voor de gebruiker.

Het bestelformulier voor een product of dienst met de mogelijkheid om online te betalen, kan nader worden verantwoord. Om de bezorgkosten te berekenen, is inderdaad gedetailleerde informatie over de locatie van de koper nodig. Het is beter om dergelijke volumetrische vormen in verschillende fasen te doen, zodat de bezoeker geen lang blad met vragen ziet. Meerstapsaanvraagformulieren op websites van banken zijn een goed voorbeeld.

Volgens onderzoek van HubSpot is het optimale aantal slechts drie velden op een standaard aanvraagformulier. Door de verdere toename van het aantal velden in het formulier wordt de conversieratio gehalveerd. Vergeet niet dat het gemak van het invullen van informatie op de mobiele of adaptieve versie van de site een orde van grootte lager is dan op de desktopversie. Dit geldt met name voor velden met vervolgkeuzelijsten (bijvoorbeeld landselectie en / of afleveradres).

Wat is erger: een paar spamhits krijgen of minder krijgen dan een potentiële klant?

Het lijkt erop dat het antwoord voor de hand ligt, maar sommige bedrijven blijven ijverig bestellingen onthouden met captcha op de site. Het excuus is altijd hetzelfde: “We willen geen spam ontvangen!” Sommige site-eigenaren hebben de mening gevormd “hoe moeilijker, hoe veiliger”:

Hoe complexer de captcha (zoek bijvoorbeeld naar een kledingstuk tegen de achtergrond van een geel verkeerslicht bij het overschakelen naar groen), hoe betrouwbaarder de site is van verzoeken van klanten, en jij – van inkomsten en winsten.

Volgens onderzoek van Baymard slaagt tot 29% van de gebruikers er niet in om de eerste keer een hoofdlettergevoelige captcha correct in te voeren. Op de mobiele / responsieve versie van de site zijn de zaken nog erger vanwege het fysieke ongemak van het invoeren van captcha. De conversie bij het gebruik van CAPTCHA daalt met gemiddeld 3,2% (en dit is nog steeds volgens de “bebaarde” gegevens uit de MOZ-studie).

Bent u klaar om een ​​aantal van uw bestellingen te verliezen en aan uw concurrenten te geven? Niet? Verwijder vervolgens de captcha en maak het (qua bestellen) makkelijker.

Conclusie

Een concurrent zonder een mobiele / responsive site is een goede concurrent. De afzonderlijk vermelde fouten “stelen” een beetje uit uw portemonnee. Samen zijn ze in staat om de mobiele / adaptieve versie van de site een aanzienlijk aantal bestellingen te onthouden.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html