Huizenplan
Image default
Tuin en buitenleven

Bepaal eerst je doelen

Om succesvol te zijn in een tuincentrum moet u eerst bepalen wat voor soort bedrijf u wilt runnen. Als u alleen maar snel geld wilt verdienen, zult u jammerlijk falen. Als u daarentegen een langdurige impact wilt hebben op de mensen die uw zaak bezoeken en langdurige klanten wilt worden, dan is dit de perfecte niche voor u! De volgende tips zullen u helpen bij het bepalen van uw tuincentrum marketing doelen.

Bouw uw klantenbestand op

De beste manier om je klantenbestand op te bouwen is om een gratis proefperiode te starten bij verschillende lokale tuincentra. Tijdens deze proefperiode kun je klanten jouw kant op sturen om hun aankoop definitief te maken. Ga naar verschillende sites en schrijf je in voor een gratis proefperiode bij verschillende tuincentra. U kunt ook proberen lid te worden van lokale tuinclubs om uw klantenbestand op te bouwen. Zodra je een paar leden hebt, kun je beginnen met het sturen van e-mails en brieven naar deze clubs om meer leden te ontmoeten. Als je eenmaal een paar toegewijde leden hebt, kun je beginnen met het leiden van groepsrondleidingen door je tuincentrum voor nieuwe leden en hun gezinnen.

Stel een gratis proefperiode in

Dit is het belangrijkste wat je kunt doen om de marketing van je tuincentrum op gang te brengen. Wat is nu precies een gratis proefperiode? Een gratis proefperiode is de wettelijke voorstelling van een product of dienst die je aanbiedt zonder dat je het aan de klant hoeft te leveren. Zie het als volgt: U tekent een contract met de verkoper en u schenkt gewoon een product of dienst aan de koper op proef. Wanneer u een gratis proefperiode opzet, geeft u gewoon een deel van uw bedrijf gratis weg. U hoeft geen product of dienst aan te bieden als iemand zich inschrijft voor uw gratis proefperiode en een tegoedbon in de post ontvangt voor een toekomstige aankoop. Dus als u de volgende keer van plan bent een product of dienst te verkopen, probeer dan eerst een gratis proefperiode op te zetten. U weet dan als eerste of iemand geïnteresseerd is in uw product of dienst. Zo niet, geen zorgen! Geef het gewoon weg aan de hoogste bieder!

Help anderen slagen

U kunt niet verwachten succesvol te zijn in de tuincentrum business zonder een paar mensen op weg te helpen. Dus, wat moet je doen om anderen te helpen slagen?

Word lid van een vereniging die de belangen van tuincentra behartigt. U kunt dergelijke organisaties vinden in uw omgeving. Vraag uw plaatselijke tuincentrum of ze lid zijn van een vereniging en zo niet, waarom niet.

Als lid van een vereniging die de belangen van tuincentra behartigt, kunt u contact opnemen met het kantoor van de vereniging en zo nodig uw bezorgdheid uiten. De leden van de vereniging kunnen beslissen of de bezorgdheid in overweging wordt genomen en of er iets mee wordt gedaan.

Als je eenmaal een tijdje in het vak zit, kun je netwerken met andere eigenaren van tuincentra. Ontmoet en praat met andere eigenaren van tuincentra, managers, winkeleigenaren, enz.

Wees flexibel en pas je aan

Een belangrijke factor die veel bedrijven heeft geholpen te slagen in de tuincentrumbranche is flexibiliteit. Als een bepaald product of een bepaalde dienst niet goed werkt in uw tuincentrum, probeer dan te experimenteren met verschillende variaties van het product of de dienst totdat u iets vindt dat wel goed werkt. In de tuincentrumbranche staat niets vast. Er zullen altijd veranderingen en uitdagingen zijn in de groei van uw bedrijf. Wees dus flexibel en ruimdenkend als het gaat om de groei van uw tuincentrum-marketingimperium.

Conclusie

Tuincentra zijn prachtige plekken om te winkelen, te ontspannen en te genieten van uw gemeenschap. Ze bieden echter ook een uitgelezen kans om de markt aan te boren bij buurtgezinnen, vrienden en anderen in de gemeenschap. Door deze 10 tips te volgen, kunt u uw eigen succesvolle tuincentrum marketing operatie starten.

https://www.gardenconnect.com/nl