Tips om je bedrijfspand sneller te verkopen of te verhuren

Ga je verhuizen met je bedrijf naar een nieuw kantoor? Dan wil je natuurlijk wel van je oude kantoorpand af. Deze verkoop of verhuur je het liefst zo snel mogelijk aan een nieuwe eigenaar. Maar dit valt soms nog niet mee. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om dit proces zo veel mogelijk te versnellen. Wil je weten hoe? Wij vertellen je er graag meer over! Lees dus snel verder.

 

Taxeren

De eerste stap is dat je je kantoorruimte laat taxeren. Dit kun je laten doen door een taxateur. Diegene komt kijken naar het pand en controleert hoe deze ervoor staat. Aan de hand van deze analyse wordt er vervolgens een waarde opgesteld voor het kantoorpand. Dit klinkt je vast bekend, aangezien het ook wordt gedaan bij de verkoop van een huis. Maar naast de taxatie huis Rotterdam, is een bedrijfstaxatie Rotterdam dus ook mogelijk! Probeer wel rekening te houden met een realistische vraagprijs. De kans op bezichtigingen wordt namelijk erg klein als de vraagprijs te hoog is. Probeer daarom dicht bij de taxatieprijs te blijven en hier niet te veel overheen te gaan.

 

Foto’s

Een eerste indruk is erg belangrijk, dit geldt dus ook voor het verkopen of verhuren van je bedrijfspand. Voordat je je kantoor op internet zet, is het verstandig om te investeren in goede foto’s. Veel mensen zijn visueel ingesteld en beoordelen een ruimte dus op basis van de foto’s die ze zien. Het zou dan ook zonde zijn als je potentiële kopers of huurders misloopt, doordat de foto’s niet goed zijn. Houd er bij het maken van foto’s dus rekening mee dat de ruimte opgeruimd en schoon is en dat er zo min mogelijk afleiding op de foto staat. Verder moet de foto goed belicht zijn, met een scherpe resolutie.

 

Maximaal bereik

Verder is het goed dat jouw advertentie door zo veel mogelijk mensen wordt gezien. Om je bereik te vergroten is het goed om je advertentie op zoveel mogelijk websites te zetten. Verder kun je deze ook delen binnen je eigen netwerk. Deel je advertentie bijvoorbeeld op social media, zoals LinkedIn of Facebook. Wie weet ken jij wel iemand die een koper of huurder weet voor jouw oude kantoorpand. Het is ook goed om een makelaar in te schakelen, die ook goed op de hoogte is van bedrijven die op zoek zijn naar een nieuwe kantoorruimte.