Laden...

VvE beheer

VvE staat voor vereniging van eigenaars en wordt alleen gebruikt in Nederland. In België is het geen VvE maar VME. De VvE is een vereniging die bij appartementencomplexen nodig is om alle afspraken, het onderhoud van de ruimtes en belangen vaststelt. Denk hierbij enorm ruim.

 

Er zijn tientallen voorbeelden te noemen waarbij er sprake is van een VvE. Het kunnen complete gebouwen zijn van 10 tot 1000 appartementen waarbij er 1 eigenaar is. Maar ook wanneer er een appartementencomplex is met 50 appartementen met 50 verschillende eigenaren. Wanneer het op appartementen gaat wordt de eigenaar automatisch lid van de VvE. Dit omdat het wettelijk verplicht is om hierbij te zitten. De VvE is opgericht om misverstanden te voorkomen en eigendommen goed vast te leggen. Wanneer er een woning gekocht wordt is simpelweg de grond van de eigenaar en mogelijk ook de gehele woning die daar opstaat.

 

Maar wat als het om hoogbouw gaat en er meerdere woningen/appartementen op het zelfde stuk grond staan? Immers, bij 5 etages en op elke etage een woning, staat dit op gelijke grond? 1 tip, leg alles goed vast en weet welk eigendom van wie is en welke verantwoordelijkheid voor wie geldt. De galerij, ramen, trappengang, brievenbussen, gangen, gezamenlijke ingang? Wie doet het onderhoud en hoe wordt dit doorberekend? Dit zijn vele vragen waar elke eigenaar van het appartementencomplex antwoorden op moet vinden en uiteraard wettelijk gezien mogelijk zijn.

 

Het is ingewikkeld, veel papier werk en het gaat veel tijd kosten om dit allemaal op een juiste en voordelige manier vast te leggen. Inmiddels zijn er tientallen bedrijven in Nederland waar VvE beheer uit handen gegeven kan worden. In de omgeving Groningen zijn er een aantal bekende VvE beheerders . Een kleinschalige VvE beheerder die ontzorgt en alles uit handen neemt.

 

De diensten die een VvE beheer uit handen kan nemen zijn:

    • VvE ledenadministratie

 

    • Verzorgen van jaarrekeningen

 

    • Incassobeheer

 

    • Documentarchivering

 

    • Factuurmanagement

 

    • Budget bewaking

 

    • Delen van informatie nieuwe leden

Dit zal voor u als eigenaar een hoop tijd en zorg besparen. Het hangt af van de grote van het complex welk pakket voor VvE beheer het beste bij u past. Tegenwoordig is het van groot belang om inzage te hebben in alle documenten. Geen grote ordners, minder papierwerk en daarom kiest ervoor om alle documenten die nodig zijn ook online te bewaren en te delen met u als eigenaar. Zo heeft u ook thuis inzage in de administratie en eventuele wijzigen die hebben plaatsgevonden. Ook voor leuke stickers aan de muur

Voor meer info : https://www.peterprint.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Opzoek naar een woning Wil jij graag een tijdelijke woning huren of wil jij graag jouw eigen woning verhuren? Lees deze blog dan gerust verder.

Steeds weer die vochtplekken op de muur. Condens op de ramen. En een muffe lucht. Waarschijnlijk heb je permanent vocht in huis en dat zorgt

In het oosten van de provincie Utrecht ligt een stad en gemeente genaamd Amersfoort.  Het is de op één na grootste stad qua inwoners van de

Als u op zoek bent naar de slotenmakersdiensten, dan zijn er veel van de bedrijven op de markt die dergelijke services aanbieden. Het is een

Tijdelijke woning huren Bent u opzoek naar een tijdelijke woning om te huren in Groningen? Probeer dan eens online te kijken naar de mogelijkheden. Het

Tijdelijk gemeubileerd huren Ga je verhuizen maar zit er net een kleine tijd tussen de tijd dat je je oude huis uit moet verlaten en

Tijdelijke woning huren Je wilt uit huis of woont al op jezelf. Je hebt een huis gekocht, maar wilt ergens anders naartoe verhuizen, je eigen

VVE Groningen   Wanneer u vastgoed ondernemer of in een vereniging van eigenaren zit hebt u vaak te maken met administratie, financiën, organisatie en technisch