Over de afgelopen paar jaar heeft er in Europa een enorme digitalisatie plaatsgevonden. Daardoor gaan de meeste handelingen van nu tegenwoordig via het internet. Denk daarbij maar eens aan het bekijken van de tijden waarop het ov rijdt tot het kopen van nieuwe kleding, meubels of zelfs elektronische apparaten. Dit gebeurt van over de hele wereld. Uit deze ontwikkeling is er een nieuwe vorm van marketing ontstaan, namelijk online marketing. Vandaag de dag is online marketing al van relatief groot belang en dit belang zal de komende jaren alleen maar toenemen. Vandaag de dag zijn er nog niet veel diensten die online marketing kan aanbieden. Echter is er toch een dienst de belangrijkste, namelijk zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie staat in de onlinemarketingbranche ook wel bekend als SEO (Search engine optimization). Zoekmachine optimalisatie is een vorm van online marketing die ervoor zorgt dat uw bedrijfswebsite of webwinkel hoger in de zoekresultaten van Google komt te staan. Met behulp van zoekmachine optimalisatie is het voor jouw bedrijf mogelijk om bij bepaalde zoektermen hoger in de zoekresultaten te komen dan je gewend was, en dat zal je uiteindelijk gaan helpen meer klanten te genereren. Deze zoektermen worden door jou als bedrijf vastgesteld of, in geval van uitbesteding, in overleg met het marketingbureau vastgesteld. Hoe hoger het bedrijf in de zoekresultaten van Google staat, hoe beter de online vindbaarheid is. Het beste voor een bedrijf is als de website in de zoekresultaten op de eerste pagina tevoorschijn komt en dan natuurlijk het liefst in de top drie. Dit is een gewenste positie, aangezien men de website van het bedrijf als een van de eerste ziet en deze dus ook eerder zal bezoeken. Een andere reden om op de eerste pagina te komen van de zoekresultaten is het feit dat men vaak niet verder kijkt dan de eerste pagina. |
Voor meer info : http://www.economy.nl |